بالصور.. مغردون يسخرون من دعوات التظاهرات بهاشتاج “محدش نزل

بالصور.. مغردون يسخرون من دعوات التظاهرات بهاشتاج محدش نزل

قام رواد موقع التواصل الاجتماعى “تويتر” برد على دعوات جماعة الإخوان الإرهابية بنزول لتظاهر اليوم الجمعة على خلفية اتفاقية ترسيم الحدود بين مصر والسعودية بتدشين هاشتاج بعنوان “محدش نزل”.

واحتل هاشتاج “محدش نزل” المرتبة الثالثة في صدارة التصنيف اليومى على “تويتر” لتعبير عن سخريتهم من دعوات التظاهر وعدم تلبية المصريين لها .
وسخر أحد النشطاء يدعى “فهمى” :” اللى مخبى الثورة يطلعها ياجدعان ،يمكن لسة نايمين “،بينما غرد “إسماعيل” ساخرا :”العيال قبضوا ومنزلوش ياخسارة التيشيرتات اللي اطبعت والفلوس اللي اتصرفت الموضوع محتاج رجاله”.
وقال “أسامة” :”باختصار الناس مع السيسي مفيش فايدة ريحوا نفسكوا”،وأضاف “محمد “:”عاجل جارى البحث عن الثورة وسنوافيكم بالأنباء أولا بأول”.
وأكد “ماجد” أن الشعب المصرى ادرك حجم المخاطر التى تواجه مصر ويثق بالرئيس عبدالفتاح السيسى ، قائلًا:”إحنا اتعلمنا خلاص، مافيش بلد بتتبني بالخراب”.
ودعت “أسماء” الله عزوجل أن يحفظ مصر وأهلها من كل شر ،وغردت “فاطمة”: “ياجماعة من فضلكم بالذوق كده اللي مخبي المظاهرات يطلعها عيب دي مش بتاعتنا “.
وقال “أحمد” أن قناة الجزيرة القطرية تضلل الرأى العام وتزيف الحقيقية ،قائلًا:”الجزيرة مصورة الثورة فى الشتاء وبتذيعها فى الصيف عادى محدشنزل يا جزيرة الخراااااب”.

اترك تعليقًا